Renovatie ziekenhuis Gambia

Met een donatie van €1.700,- ondersteunen wij Stichting Help Gambia Helpen bij de renovatie van een ziekenhuis in Kwinella, Gambia. Het geld wordt daarnaast ingezet voor de inrichting van de kliniek, de aankoop van een waterpomp en de aanleg van het buitenplein.

Geen water
Het ziekenhuis in Kwinella zit al tijden zonder water omdat de eerder geplaatste waterpomp niet meer werkt. Voordat de renovatie van het gebouw kan starten, is toegang tot water nodig. Deze watervoorziening zal ook door de inwoners van het dorp worden gebruikt. De nieuwe waterpomp moet op zonne-energie gaan draaien, zodat men niet afhankelijk is van elektriciteit. Dit is ook vaak niet voorhanden in Gambia.

Onderwijs en gezondheidszorg
Stichting Help Gambia Helpen
zet zich in voor de allerarmste en kansarme kinderen en hun directe omgeving in Gambia. De stichting wil een bijdrage leveren aan het onderwijs van kinderen en volwassene, zowel geldelijk als materieel. Verder geeft de stichting ondersteuning in de gezondheidszorg, onder andere door het bevorderen van veiligheid en hygiëne.