Renovatie lagere school Burkina Faso

kinderen kleuterschool BurkinaFasoMet een bedrag van €4.750,- steunde SDGFH de Stichting Kinderhulp Burkina Faso bij de renovatie van de lagere school in Namsigui. In dit dorpje is 56 jaar geleden een school gebouwd waar nu zo’n 350 leerlingen naartoe gaan. Het schoolgebouw was al jaren aan renovatie toe maar daar waren tot op heden geen financiële middelen voor. Hierdoor raakte de school steeds meer in verval en hebben de kinderen les in lokalen die al lang niet meer aan de normen voldoen.

Door de donatie van SDGFH is de school dan eindelijk aangepakt. Zo is het dak gerepareerd, zijn de plafonds vernieuwd, zijn muren, deuren en ramen geschilderd en is er een nieuwe sanitaire ruimte voor personeel en leerlingen.

Stichting Kinderhulp Burkina Faso helpt kinderen in Burkina Faso om een betere toekomst op te bouwen. “Elke aan de stichting gedoneerde euro komt beslist op de goede plek terecht en wordt besteed aan projecten die de stichting in Burkina Faso realiseert, onderhoudt, coördineert of exploiteert.”