Just in Time 4 Heroes

Just in Time 4 Heroes kreeg €8.200 euro van Stichting De Grootste Familie Helpt. Barbara van Ommeren van  Just in Time 4 Heroes is erg blij met deze steun.

KRIEBELEN
De steun van Stichting De Grootste Familie Helpt! komt altijd ten goede aan iets tastbaars, zodat een financiële bijdrage niet op de grote hoop verdwijnt. Zo heeft de stichting vier computers gefinancierd voor Viore, een centrum voor mensen die leven met kanker, droeg ze bij aan een schommel voor een school voor chronisch zieke kinderen en bood ze hulp bij de opbouw van een afgebrand clubhuis van een scoutingvereniging die niet verzekerd bleek te zijn.

Barbara van Ommeren (r.), oprichter van Just in Time 4 Heroes, met vriendinnen Willeke (l.) en Petra (m.) Foto: Saskia Bagchus

ROLSTOELFIETS
Barbara van Ommeren is ook erg geholpen met de steun van Stichting De Grootste Familie Helpt! Haar goede doel Just in Time 4 Heroes kreeg 8.200 euro. “Nadat mijn zoon Justin twee jaar geleden overleed, heb ik vorig jaar mijn stichting opgericht. Ik wist al sinds zijn geboorte dat hij jong zou overlijden, maar gelukkig is hij veel ouder geworden dan verwacht. Het laatste jaar van zijn leven ging het kriebelen bij mij, vooral als we op Terschelling waren en ik zag hoe hij genoot. Dat gunde ik zoveel meer kids met een korte levensverwachting en hun familie. Na zijn overlijden wilde ik daar wat mee doen. Mijn negen vriendinnen haakten aan en voor we het wisten hadden we een stichting.”

ONBEZORGD WEEKEND
Barbara wil het voor die families mogelijk maken ook een weekend onbezorgd van elkaar te genieten op Terschelling, om nog één keer compleet als gezin herinneringen te maken! Ze krijgt daarbij volop steun vanuit de gemeenschap van het eiland: van de bakker tot de rederij, ze dragen allen bij met middelen of diensten. “De zorg kunnen we niet wegnemen, maar we kunnen wel aanbieden om die even uit handen te nemen. Ik weet uit eigen ervaring dat je daar altijd druk mee bent en niet volledig kunt ontspannen. Onze organisatie moet het hebben van sponsoring en donaties en daarom waren we heel blij met de hulpvan Stichting De Grootste Familie Helpt! We hebben geld gekregen om een rolstoelfiets aan te schaffen en dat is geweldig. De vrijheid om te kunnen fietsen is enorm fijn. In het weekend kunnen gezinnen de rolstoelfiets gebruiken en op andere momenten kan hij worden verhuurd. Op die manier genereren we ook weer inkomsten.” Voor meer informatie over Barbara’s stichting: justintime4heroes.nl.

TrosKompas logoDit is uw kans!
Beheert u of kent u een goed doel dat geld nodig heeft om een tastbaar maatschappelijk project te financieren, dan is dit uw kans. Samen met Stichting De Grootste Familie Helpt gaat de TrosKompas dit jaar 15 goede doelen selecteren.

De omroep TROS bestond in 2004 veertig jaar. Net als AvroTros tegenwoordig heeft de TROS het altijd belangrijk gevonden om betrokken te zijn bij mensen die hulp nodig hebben. Daarom, en om het jubileum te vieren, werd in dat jaar Stichting De Grootste Familie Helpt! opgericht. Deze onafhankelijke organisatie, met een onbezoldigd bestuur, heeft als doel ondersteuning te bieden aan kleinschalige, tastbare initiatieven van maatschappelijk belang. Het accent ligt daarbij op directe humanitaire hulp aan vooral kleinere, transparante Nederlandse stichtingen. Initiatieven met weinig middelen en veel vrijwilligers dus, die betekenisvol werk verrichten voor mensen in nood. De stichting kan deze projecten financieren dankzij onder ander de wekelijkse puzzelopbrengsten uit TrosKompas en donaties.

Meld uw project aan
Stichting De Grootste Familie Helpt wil samen met TrosKompas-lezers graag meer mooie goede doelen in ons land ondersteunen. Kent u een Nederlands project dat een donatie zeer goed kan gebruiken? Meld dat dan aan via deze website. Dat kan tot en met 5 maart. U vindt hier ook alle voorwaarden waar een aanvraag aan moet voldoen. U kunt maximaal 10.000 euro als donatie ontvangen. Uit de inzendingen worden de komende drie kwartalen telkens vijf initiatieven geselecteerd. Wie weet wordt uw project straks uitgekozen, zodat we iets moois kunnen realiseren voor onze medemens.