Het hele jaar stromend water!

In oktober 2017 ontving Stichting Kansarmen Sri Lanka een donatie van €5000,- van SDGFH voor het realiseren van stromend water voor ruim 600 kinderen op de plattelandsschool Madagama Aralaganvela in Sri Lanka. De watervoorziening is inmiddels gereed. Meer dan 700 leerlingen uit arme families en ruim 30 leerkrachten maken nu gebruik van de nieuwe voorzieningen. Voorheen kon maar twee tot drie uur per dag water getapt worden, dan ging de hoofdkraan weer dicht.

Stichting Kansarmen Sri Lanka: “De dagelijkse toegang tot water is een mensenrecht. Nu gaat het verdien-model een start maken.” Dat betekent:

– Betere gezondheid voor de kinderen.
– Ouders en leerkrachten blij en daarmee sterk gemotiveerd; als er geen water is, willen de leerkrachten wel eens solliciteren naar een betere school en de kinderen blijven achter. Bij deze school overnachten enkele vrouwelijke leerkrachten gedurende de werkweek. Dit omdat deze vrouwen op 5 uur reizen van de school wonen.
– De school start met een groentetuin. Deze kennis nemen ze mee naar huis en in de toekomst.
– Olievlekwerking voor de omgeving.

Bij het realiseren van dit project hebben zowel de ouders als de kinderen meegeholpen. Met het vervoeren van materialen naar de verschillende bouwlocaties, graafwerkzaamheden voor het leidingwerk en de zinkputten.