Het allerleukste moment met u was…

Presentatrice en illustratrice  Jill Schirnhofer maakt iedere week een nieuwe briefkaart. Een kaart die jij mag inkleuren en op kunt sturen naar iemand die in deze tijd wel wat extra aandacht kan gebruiken: je (groot)ouders, oom of tante. Of misschien die lieve oude buurvrouw die wat eenzaam is. Kleur de tekeningetjes op de briefkaart in en laat de vraag (of vragen) invullen door die dierbare. Op deze manier proberen we eenzaamheid te voorkomen, en tegen te gaan want juist nu is het belangrijk er voor elkaar te zijn.

Zo werkt het:

• Download briefkaart nr. 5 en print deze op een A4-papier. Hier kun je ook briefkaart nr. 1briefkaart nr. 2briefkaart nr. 3 en briefkaart nr. 4 downloaden.
  • Kleur de tekeningetjes op de briefkaart(en) in en stuur deze op naar je: (groot)ouders, ooms, tantes, buren en andere bekenden.
  • Vraag hen om de vragen op het kaartje in te vullen en, of zij het kaartje dan per post of online weer naar jou terugsturen.
  • Zo hebben jullie samen een fijn contactmoment met elkaar. En: hoe waardevol is het om alle kaarten die je ontvangt te bundelen. Maak er bijvoorbeeld een boekje van, als dierbare herinnering.