Happy Thuis Tas voor kinderen

Stichting 1-0 Voor! en Stichting SES ontvingen € 2000,- voor hun speciale corona-actie: de Happy Thuis Tas voor 600 kinderen in Venserpolder. Met dit initiatief willen ze deze kinderen tijdens de coronacrisis laten weten dat er aan ze gedacht wordt. En ze tegelijkertijd een glimlach bezorgen. In de tas zit wat lekkers en iets om mee te spelen.

Venserpolder is één van de armste wijken van Amsterdam Zuidoost. Juist de kinderen worden hier hard getroffen door het lange sluiten van de scholen. Hierdoor hebben ze minder mogelijkheden om deel te nemen aan online onderwijs en kunnen ze minder te spelen. Sommige kinderen worden helemaal niet meer bereikt omdat ze geen online les krijgen. Zij hebben weinig contact met school en leeftijdgenoten.

Naast de giften binnen het eigen netwerk, is deze donatie van SDGFH zeer welkom:  “Wij kunnen de € 2.000,- goed gebruiken om nog meer kinderen te bereiken.”

www.eennulvoor.nl
www.stichtingses.com