Aloë Vera Burn Centre gereed

Stichting Care for Natural is blij te kunnen melden dat het Aloë Vera Burn Centre (ABCC) in Mariamakunda (Gambia) geopend is. “Na maanden heel hard werken is de Umbrella hut klaar om de brandwondenpatiëntjes te behandelen. We hebben tegenslagen gekend door de hevige regenbuien van dit regenseizoen waardoor we een grote overstroming hadden in Mariamakunda.” Door de steun van donateuren kon dit snel worden verholpen. “De Aloë Vera’s zijn opnieuw geplant, een hele klus, maar het resultaat is dan ook daar. We hebben de Aloë Vera’s hard nodig, want zij zijn de basis van onze behandeling.”

Het ABCC heeft als doel kinderen met brandwonden te behandelen volgens de methode van Care for Natural. Met als ultiem doel de lokale bevolking de behandeling te leren zodat zij de brandwonden zelf kunnen behandelen. “Dit doen we door het geven van trainingen en workshops aan de lokale bevolking. We willen gaan werken met lokale en Europese vrijwilligers. Ishatou is inmiddels opgeleid door Claudette en kan zelfstandig de behandeling uitvoeren.

Stichting De Grootste Familie Helpt steunde dit project met een donatie van €5000,- en doneerde eerder al €4.500,- voor de bouw van de Umbrella hut.

Meer over het project lees je op de site van Stichting Care for Natural.