3 bordjes vol, elke dag!

Dutch Lanka Foundation ontving een bedrag van €4.142,- voor het aanbieden van maaltijden aan de kinderen van het Sarana Education-project in Sri Lanka. Sarana Education is een centrum waar 27 kinderen, tussen de 5 en 18 jaar oud en met een beperking, vijf dagen per week liefdevol opgevangen worden en zich kunnen ontwikkelen.

Het project: 3 bordjes vol, elke dag!
Dagopvangcentrum4-1030x773
In Nederland krijgen schoolgaande kinderen om 10 uur een hapje, tussen de middag een lunch en om 3 uur thee met iets erbij. In Sri Lanka is dat net zo. Een weloverwogen en verantwoorde maaltijd is ook van groot belang voor de ontwikkeling van deze gehandicapte kinderen. In samenwerking met een diëtiste en kinderarts, is een gezond en smakelijk menu samengesteld. Fruit, een warme maaltijd, zuivel, vezels… de schijf van vijf is in Sri Lanka iets anders van samenstelling, maar de kinderen krijgen alles binnen.

Scholing en ontwikkeling
In Sri Lanka zit een kind met een beperking in de verdrukking. Vanuit religieus oogpunt wordt de beperking als een straf gezien, iets waarvoor veel ouders zich schamen, waardoor het kind verstopt wordt. Daarnaast hebben ouders een financieel probleem – direct en in de toekomst -, omdat het gehandicapte kind niet naar school kan en ook geen bijdrage thuis kan leveren. De Sri Lankaanse overheid biedt weinig scholings- en ontwikkelingsmogelijkheden voor gehandicapte kinderen, met name in de afgelegen gebieden van Noord en Oost Sri Lanka.
Ouders besluiten vaak om hun kind in een kindertehuis te plaatsen.

Doelstelling 
Dutch Lanka Foundation heeft als doelstelling: Het bieden van onderdak, educatie en ontwikkelingsmogelijkheden in de ruimste zin des woords, ten behoeve van de bevolking op sri lanka zulks in het kader van de armoedebestrijding en verbetering van de leefomstandigheden op sri lanka, en voorts het al het geen rechtsreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

Lees over onze projecten in binnen- en buitenland.